خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » درمان سنگ کلیه در خانه
درمان سنگ کلیه در خانه

درمان سنگ کلیه در خانه

سنگ کلیه رسوباتی سخت از مواد معدنی و نمکی است که در کلیه های شما ایجاد می شود. سنگ کلیه دلایل زیادی دارد و می تواند بر هر بخشی از دستگاه ادراری از کلیه ها تا مثانه شما تأثیر بگذارد. غالباً ، هنگامی که ادرار غلیظ می شود ، سنگ تشکیل می شود و باعث می شود مواد معدنی تبلور شوند و به هم بچسبند.

نوشیدن مایعات فراوان بخش مهمی از عبور سنگ های کلیوی و جلوگیری از شکل گیری سنگ های جدید است. مایعات نه تنها سموم را از بدن بیرون می ریزد بلکه به حرکت و خرد کردن سنگ در دستگاه ادراری نیز کمک می کند.

۱٫ آب

 

درمان خانگی سنگ کلیه, سنگ کلیه

 

هنگام عبور سنگ ، مصرف آب بیشتری بنوشید این می تواند به سرعت بخشیدن روند دفع سنگ کمک کند. روزانه به جای ۸ لیوان آب ، ۱۲ لیوان آب میل کنید.

 

۲٫ آب لیمو

 

درمان خانگی سنگ کلیه, سنگ کلیه

 

شما می توانید لیموهای تازه را هر زمان که دوست دارید به آب خود اضافه کنید. لیموها حاوی سیترات هستند ، که یک ماده شیمیایی است که از تشکیل سنگ های کلسیم جلوگیری می کند.

 

۳٫ آب ریحان

 

درمان خانگی سنگ کلیه, سنگ کلیه

 

ریحان حاوی استیک اسید است که به تجزیه سنگ کلیه و کاهش درد کمک می کند. ریحان همچنین سرشار از مواد مغذی است. این روش درمانی بطور سنتی برای اختلالات گوارشی و التهابی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

۴٫ سرکه سیب

 

درمان خانگی سنگ کلیه, سنگ کلیه

 

سرکه سیب حاوی استیک اسید است. استیک اسید به حل سنگ کلیه کمک می کند. سرکه سیب می تواند به کاهش درد ناشی از دفع سنگ کمک کند. فواید درمانی بسیاری برای سرکه سیب وجود دارد.

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را به ۶ تا ۸ فنجان آب تصفیه شده اضافه کنید. این مخلوط را در طول روز بنوشید.

 

 

۵٫ آب انار

 

درمان خانگی سنگ کلیه, سنگ کلیه

 

آب انار قرنها است که برای بهبود عملکرد کلیه مورد استفاده قرار می گیرد. آب انار سنگها و سایر سموم بدن شما را از بین می برد. انار حاوی آنتی اکسیدان است ، که به سالم نگه داشتن کلیه ها کمک می کند و ممکن است در جلوگیری از بروز سنگ کلیه نقش داشته باشد.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*