خانه » مقاله ها » تغذیه » خواص مصرف روزانه شکلات تلخ
خواص مصرف روزانه شکلات تلخ

خواص مصرف روزانه شکلات تلخ

شکلات یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها مخصوصا برای کودکان و افراد میانسال است. متخصصان تغذیه از تمام شکلات‌های موجود در دنیا مصرف شکلات تلخ را به علت فواید زیاد آن توصیه می‌کنند و این نوع شکلات بر خلاف تصور عامه برای کاهش وزن و لاغری توصیه می‌شود. شکلات در طعم ها، درصدها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و این امر به خاطر داشتن طرفداران مخصوص به خود است. هر درصد از شکلات با مقدار متفاوتی شکر تولید می‌شود که به همین منظور درصدهای بالای آن به همه افراد توصیه نمی‌شود و بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک مربوطه مشورت کنید.

مهم‌ترین رمز سلامت انسان داشتن وزن ایده آل و مناسب است، اما نه به هر قیمتی بسیاری از افراد چاق به منظور کاهش وزن یا رسیدن به هیکل ایده آل با الگوبرداری از رژیم‌های نادرست و پر خطر سلامت جسمانی خود را به خطر انداخته و ممکن است علاوه بر چاقی به بیماری‌های دیگری از جمله دیابت و فشارخون مبتلا شوند.

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند الگو برداری از تغذیه مناسب و فعالیت‌های ورزشی را توصیه می‌کنند.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف شکلات تلخ برای کاهش یا از بین بردن سلول‌های چربی گفت: شکلات‌هایی که به منظور کاهش وزن مصرف می‌شوند باید تلخی آن‌ها حتما ۸۵ درصد بوده و با وزن ۳۰ گرم مصرف شوند.

او افزود: طبق مطالعات گوناگون علمی توسط متخصصان تغذیه و رژیم درمانی فلوروئیدهای موجود در شکلات‌های تلخ به علت خواص آنتی اکسیدانی باعث سرکوب یا کاهش اشتها می‌شود.

جوزدانی در پایان گفت: تحقیقات نشان داده است؛ افرادی که به صورت مداوم روزانه ۳۰ گرم شکلات تلخ بالای ۸۵ درصد مصرف می‌کنند نسبت به افراد دیگر میزان دریافت انرژی و کالری شان کاهش پیدا کرده است.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*