خانه » مقاله ها » تغذیه » بهترین خوراکی ها برای سم زدایی خون
بهترین خوراکی ها برای سم زدایی خون

بهترین خوراکی ها برای سم زدایی خون

 

هیچ غذای خاص و معجزه گری برای پاکسازی خون و اندام های داخلی وجود ندارد. یک رژیم غذایی سالم که سرشار از میوه ها و سبزیجات است یک شروع خوب محسوب می شود.

پاکسازی خون مسئله مهمی است که بهتر است با رژیم غذایی سالم و رعایت برخی اصول انجام شود تا با مصرف دارو و مکمل.

در ادامه به خوراکی هایی که به پاکسازی خون کمک می کنند، اشاره می کنیم

 

سبزیجات کریستالی (کلم بروکلی، کلم، گل کلم و کلم بروکسل)

سبزیجات کریستالی اغلب به مبتلایان به بیماری کلیه توصیه می شود. این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدانو مواد مغذی هستند. به علاوه مشخص شده که این سبزیجات خطر بروز انواع سرطان ها، از جمله سرطان کلیه را کاهش می دهد

بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند از آسیب دیدن کبد جلوگیری کند. بررسی های انجام شده روی نمونه های حیوانی نشان داد که بلوبری می تواند به حفظ سلامت کبد کمک کند.

قهوه

نوشیدن قهوه دارای اثرات محافظتی بر روی کبد است. بررسی ها نشان داده اند نوشیدن قهوه خطر بروز سیروز کبدی را افراد مبتلا به بیماری های مزمن کبد کاهش داده و همچنین خطر بروز سرطان کبد را کاهش می دهد.

سیر

سیر طعم خاصی به غذا می دهد و دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند.فشار خون بالا به رگ های خونی در کلیه ها آسیب می زند، بنابراین لازم است فشار خون به طور مرتب چک شود.

 

سیب

سیب حاوی مقدار زیادی فیبر محلول به نام پکتین pectin است. فیبر محلول به تنظیم سطح قند خون بدن کمک می کند. از آنجایی که قند خون بالا می تواند به کلیه ها آسیب بزند، هر چیزی که به تنظیم آن کمک کند، می تواند تاثیر غیر مستفیم و مثبت بر روی سلامت کلیه ها داشته باشد.

گیاهانی برای سلامت کبد و کلیه ها

گیاهان زیادی برای سلامت مفید هستند. با این حال باید از مصرف مقدار زیاد عصاره های گیاهی اجتناب کنید چرا که این عصاره ها برای کلیه ها مضر هستند. اگر دچار بیماری کبد یا کلیه هستید، باید از خوردن تمام مکمل های گیاهی پرهیز کنید. قبل از هر گونه تغییر در رژیم غذایی و مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

چای سبز

بررسی ها نشان داده اند نوشیدن چای سبز به بهبود سلامت کبد کمک می کند، تجمع چربی ها را در کبد کاهش می دهد و با سرطان کبد مقابله می کند.

جعفری

بررسی های انجام شده بر روی نمونه های حیوانی نشان می دهد که جعفری می تواند از کبد محافظت کند. یک بررسی دیگر نیز نشان داده که جعفری حجم ادرار را افزایش می دهد که به حذف مواد زائد از کلیه ها کمک می کند.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*