خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » تاثیرات آویشن روی پوست
تاثیرات آویشن روی پوست

تاثیرات آویشن روی پوست

آویشن یک گیاه معطر است که به عنوان ادویه و داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. فواید این گیاه بسیار زیاد می باشد و برای درمان انواع بیماری ها و سلامت زیبایی، پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. با تحقیقاتی که بر روی خواص آویشن بر روی سلامت پوست صورت انجام گردیده، دیده شده که آویشن در درمان آکنه اثر بسیار زیادی دارد.

– از تاثیرات آویشن روی پوست می توان به تمیزکردن عمقی پوست صورت، از بین بردن دانه‌های سرسیاه پوست صورت، کاهش آلودگیهای پوست صورت و افزایش گردش خون بر روی پوست صورت اشاره نمود.

 

– از تاثیرات آویشن برای پوست می توان به ضد باکتریایی و تصفیه کنندگی آن اشاره کرد که می تواند برای از بین بردن عفونت های داخل بدن که باعث جوش های پوست صورت می شوند مفید باشد.

 

– روغن آویشن برای جلوگیری و درمان اگزما موثر می باشد.

 

– از آویشن می توان به عنوان ماسک، بخور، کرم و اسپری آبرسان برای پوست استفاده کرد. به دلیل تاثیرات آنتی اکسیدان، آویشن در حقیقت یک گیاه برای پیشگیری از چین و چروک هم می باشد.

مواد لازم برای کرم محافظ پوست آویشن

– برگ آویشن ۲۰ گرم

– روغن زیتون ۳۰ میلی‌لیتر

– روغن آووکادو ۲۰ میلی‌لیتر

– اوسرین ۱۰۰ گرم

طرز تهیه کرم محافظ پوست آویشن

آویشن را در ظرفی شیشه‌ای بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بگذارید سه روز بماند. آنگاه آن را از صافی ریز بگذرانید و بقیه برگ‌ها را خوب فشار دهید تا عصاره آن‌ها بیرون بیاید.

این محلول را با روغن آووکادو مخلوط کرده و آنگاه اوسرین را اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

طرز تهیه اسپری آبرسان آویشن

قدری پودر آویشن را در آب جوش حل کنید و به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه دم کنید. بعد از خنک شدن این محلول را داخل یک اسپری ریخته و استفاده کنید. مدت زمان استفاده از این اسپری ۱ هفته می باشد.

 

شما با این اسپری پوست خود را مقدار کمی نمدار کنید و آنگاه کرم های دیگر خود را استفاده کنید. پس از مدتی استفاده از این اسپری متوجه خواهید شد که به جز اینکه بر شادابی و نشاط پوست، لکه ها و جای جوش های روی پوست کم رنگ شده و کم کم از بین می رود.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*