خانه » مقاله ها » تغذیه » مصرف سبزیجات برای تقویت کلیه ها
مصرف سبزیجات برای تقویت کلیه ها

مصرف سبزیجات برای تقویت کلیه ها

اگر به دنبال تغییری در رژیم غذایی خود هستید که بتواند تغییرات مثبت برای سلامت داشته باشد، متخصصان تغذیه و پزشکان غذاهایی را توصیه می کنند که قدرت پاکسازی، محافظت و بهبود عملکرد کلیه ها را داشته باشند. در ادامه سبزیجاتی را معرفی می کنیم که می توانند اندام داخلی را تحریک کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

 

فلفل دلمه قرمز

فلفل دلمه قرمز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، به همین دلیل دوست کلیه محسوب می شود. به علاوه فلفل دلمه قرمز حاوی لیکوپین، ویتامین A، C، B6، فولیک اسید و فیبر است.

 

کلم

در مبارزه با رادیکال های آزاد کلم یک عامل قدرتمند محسوب می شود، مانند کلم بروکلی، که نه تنها طعم خوبی دارند، بلکه سرشار از فیتوکمیکال های مختلف هستند. از آنجایی که کلم فاقد پتاسیم است، مزیت های زیادی برای کبد و کلیه ها دارد. به علاوه کلم سرشار از ویتامین K و C، ویتامین B6، فولیک اسید و فیبر است که این سبزی را به یک ماده مغذی و ارزشمند تبدیل کرده است.

 

سیر

سیر یک داروی طبیعی و قدیمی شناخته شده است که می تواند التهاب را کاهش دهد، با عفونت مبارزه می کند، بد را پاکسازی می کند، کلسترول را کاهش می دهد و یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود. به علاوه سیر حاوی مقدار مناسبی آنتی اکسیدان و ضد انعقاد است.

لازم نیست نگران چگونگی پخت ان باشید، جوشاندن سیر خواص آن را از بین نمی برد. سیر را می توان در پخت انواع غذاها استفاده کرد، بنابراین بهتر است مصرف سیر را در غذاهای خود افزایش دهید.

 

پیاز

اگر به دنبال ماده ای هستید که بدون بدمزه کردن غذا بتواند به پاکسازی بدن کمک کند، می توانید از پیاز استفاده کنید. پیاز سرشار از فلاونوئیدهایی مانند کورستین quercetin است که به بدن کمک می کند سموم و مواد شیمیایی وارد شده و به بدن و همچنین آنهایی که به طور طبیعی در بدن یافت می شوند را از بین ببرد، از جمله چربی.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*