خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » درمان انحراف چشم با ورزش
درمان انحراف چشم با ورزش

درمان انحراف چشم با ورزش

چون انحراف چشمی ممکن است علت های متفاوتی داشته باشد نمی توان به طور صد درصد ادعا کرد که این مشکل تنها با کمک ورزش برطرف خواهد شد. در واقع تمرینات ورزشی به عنوان یک درمان کمکی می باشد که در کنار درمان هایی که پزشک برایتان تجویز می کند می تواند موثر باشد.

اکنون ۳ حرکت از تمرینات ورزشی با چشم ها را به شما آموزش می دهیم اما قبل از شروع به امتحان کردن آنها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

۱)تمرین با استفاده از مداد

 

یک روش موثر در درمان خانگی استفاده از تمرین با کمک مداد است. در این تمرین شما نیاز به یک مداد معمولی دارید. تمرین به گونه ای است که شما باید روبروی یک دیوار ساده و یا یک سطحی که هیچ گونه شئ یا عکسی روی آن نباشد قرار بگیرید.

مداد را با فاصه چهل سانتیمتری از صورت خود نگه دارید. مداد باید در موقعیت موازی با صورتتان قرار بگیرد به طوری که با سطح زمین زاویه نود درجه بسازد. مداد را باید در راستای بینی خود و به صورت صاف و بی حرکت نگه دارید. تمام توجه و نگاهتان به مداد باشد. حالا کم کم و به آرامی و در صورتی که هنوز نگاهتان روی آن است مداد را به صورت خود نزدیک کنید.

همان طور که نگاهتان روی مداد است حرکت نوک مداد را با چشم و نگاه خود تعقیب کنید.

 

۲)تمرین با استفاده از طناب بروک

 

راههای درمان انحراف چشم با ورزش, درمان خانگی انحراف چشم, رفع انحراف چشم با ورزش

تمرین با طناب بروک برای درمان انحراف چشم در کودکان مؤثر است

یکی از روش های بسیار موثر برای درمان انحراف و تنبلی چشم استفاده و تمرین با طناب بروک است. این روش نیز نیاز به تکرار مداوم دارد و برای گرفتن نتیجه باید صبور باشید.

برای انجام این تمرین شما به یک قطعه طناب به طول ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر و چند توپ رنگی با رنگ های متفاوت نیاز دارید. توپ ها را باید از طناب رد کنید. یک طرف طناب را به جایی گره بزنید و طرف دیگر آن را با انگشتان خود بگیرید و در راستای بینی خود نگه دارید.

 

۳)درمان انحراف چشم با چرخش چشم ها

 

درمان خانگی انحراف چشم نوزاد, ورزش برای درمان انحراف چشم, درمان غیر جراحی انحراف چشم

در این تمرین شما باید یک جا بنشینید و انگشتان خود را روی چشمانتان بگذارید و چشم ها را در جهت حرکت عقربه های ساعت و سپس عکس آن بچرخانید. در هر جهت ۵۰ بار این حرکت را انجام دهید.

این تمرین را هفته ای سه تا پنج بار انجام دهید. علاوه بر این تمرین می توانید تمرینات و ورزش های دیگری که برای چشم طراحی شده اند انجام دهید، مانند تنفس عمیق، چرخش گردن، چشمک زدن منظم و حرکت چشم بسته در چهار جهت. هر کدام از این حرکات را به مدت دو دقیقه انجام دهید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

 

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*