خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » فواید ورزش یوگا برای مردان
فواید ورزش یوگا برای مردان

فواید ورزش یوگا برای مردان

معمولا زنان بیشتر به انجام ورزش یوگا گرایش دارند و مردان اغلب ورزش‌های قدرتی و قلبی عروقی انجام می‌دهند. با این وجود ورزش یوگا فواید زیادی برای مردان دارد.

 

 

 

۱ـ هضم بهتر 

ورزش یوگا می‌تواند به هضم غذا کمک کند. انجام حرکات خاصی در ورزش یوگا عضلات بالا تنه را قدرتمند می‌کند و انعطاف‌پذیری آنها را افزایش می‌دهد. این مساله بر بهتر شدن هضم تاثیرگذار است.

 

۲ـ کاهش استرس: 

فشاری که در محل کار بر مردان وارد می شود برای آنها بسیار سخت است. استرس کار می‌تواند مشکلات برای سلامتی ایجاد کند. استرس باعث فشار خون و افسردگی می‌شود. یوگا می‌تواند از میزان استرس بکاهد.

 

۳ـ کاهش درد: 

انجام یوگا باعث می شود که فرد برای انجام ورزش‌های سنگین آماده شود. ورزشکاران همچون برون جیمز در کنار ورزش حرفه‌ای خود یوگا انجام می‌دهند.

 

۴ـ استراحت سالم: 

یوگا می‌تواند یک روش برای استراحت کردن سالم باشد. یوگیا این امکان را به افراد می‌دهد تا خود را از احساسات منفی خلاص کنند و ذهن آرام‌تری داشته باشند.

 

۵_ تقویت سیستم ایمنی بدن:

افراد همیشه بیمار می شوند و انواع ویروس ها را در اطراف خود پخش می کنند. چه ویروس سرما خوردگی باشد یا چیز ناخوش آیند دیگری. تمرین یوگا در واقع می تواند باعث تغییر سطح سلولی شود که به تقویت ایمنی شما کمک می کند و به شما در مقابله با اکثر ویروس ها کمک می کند.  همچنین یوگا باعث تقویت سیستم لنفاوی تان نیز خواهد شد، سیستم لنفاوی جایی است که سلول های سفید خون، که برای مبارزه با ویروس ها لازم هستند تولید می شوند. موقعیت های مختلف در یوگا باعث انقباض عضلات به خصوص در بازوها و پاها می شود و مایعات لنفاوی را ترغیب به حرکت می کنند و در نتیجه ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

۶_ افزایش بهره وری

تمرین منظم یوگا باعث افزایش بهره وری شما می شود. شما از نظر جسمی بسیار عالی هستید، وضعیت خوبی دارید، مصدوم نیستید، آزادی و ایمنی زیادی دارید و … . علاوه براین، یوگا با خواب خوب ، بدن آرام ، سطح استرس کم ، زندگی جنسی عالی و غیره ، سلامت روانی خوبی را نیز تضمین می کند. وقتی فرد بتواند سلامت جسمی ، متعادل و سلامت روحی داشته باشد ، طبیعتاً باعث افزایش بهره وری خواهد شد!

 

بازنشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*