خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » مراحلی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس
مراحلی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس

مراحلی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس

 

اگر به کرونا ویروس مبتلا هستید یا گمان می کنید به ویروس کرونا آلوده هستید، مراحل زیر را دنبال کنید تا از ابتلا افراد در خانه و جامعه خود به کرونا ویروس جلوگیری کنید.

 

• اقامت در خانه به جز برای مراقبت های پزشکی :

شما باید فعالیت های خارج از خانه خود را محدود کنید ، به جز دریافت مراقبت های پزشکی، به محل کار ، مدرسه یا مناطق عمومی نروید. از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا تاکسی خودداری کنید.

• قبل از مراجعه به پزشک تماس بگیرید :

اگر قرار ملاقات  با پزشکی دارید ، با ارائه دهنده خدمات درمانی تماس بگیرید و به آنها بگویید که شما مبتلا به عفونت کرونا ویروس هستید یا ممکن است باشید. این به مرکز خدمات درمانی کمک می کند تا در جلوگیری از آلوده شدن و در معرض قرار گرفتن افراد دیگر ، اقدامات لازم را انجام دهد.

• با یک ماسک صورت خود را بپوشانید :

قبل از ورود به مرکز خدمات مراقبت بهداشتی ، هنگام تماس با افراد دیگر (مثلاً به اشتراک گذاشتن اتاق یا وسیله نقلیه) یا حیوانات خانگی ، صورت خود را بپوشانید. اگر قادر به زدن ماسک نیستید (برای مثال ، زیرا باعث ایجاد تنگی نفس می شود) ، بنابراین افرادی که با شما زندگی می کنند نباید در همان اتاق با شما بمانند ، یا اگر وارد اتاق شما شوند باید از ماسک استفاده کنند.

• سرفه و عطسه خود را با دستمال بپوشانید :

هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید. دستمال های استفاده شده را در سطل زباله بیندازید. بلافاصله دستان خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با صابون و آب بشویید یا دستان خود را با یک ضدعفونی کننده حاوی الکل که حاوی ۶۰ تا ۹۵ درصد الکل است ، تمیز کنید

• از اشتراک وسایل شخصی خودداری کنید: 

نباید غذاها ، ، لیوان ، ظروف غذاخوری ، حوله یا ملافه را با افراد دیگر یا حیوانات خانگی در خانه خود به اشتراک بگذارید. پس از استفاده از این وسایل ، آنها را با آب و مایع کاملاً بشویید.

• علائم خود را کنترل کنید :

اگر بیماری شما رو به وخامت است (به عنوان مثال مشکل در تنفس) سریعا به پزشک مراجعه کنید. قبل از مراجعه با پزشک خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که ویروس کرونا دارید یا ارزیابی شده است.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*