خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ورزش یوگا و درمان بیماری های مزمن
ورزش یوگا و درمان بیماری های مزمن

ورزش یوگا و درمان بیماری های مزمن

متخصصان حوزه ی سلامت بر این عقیده هستند که یوگا می تواند به افرادی که از آرتروز رنج می برند، کمک کند، چون باعث کاهش التهاب، استرس و افسردگی ناشی از بیماری های مزمن می شود.

 

اگر با دیدن تصاویر حرکات یوگا و انعطاف بدنی یوگاکارها تصور می کنید با یک ورزش سخت، روبرو هستید و شما از عهده ی انجام آن بر نمی آیید، سخت در اشتباهید. امروزه از کودکان کم سن و سال گرفته تا افراد سالمند به این ورزش گرایش پیدا کرده اند و به خوبی آن را انجام می دهند، چون بر خلاف تصور خیلی ها، یوگا ورزشی ساده و در عین حال بسیار موثر است. حتی پزشکان به مراجعینی که از مشکلاتی مانند کمردرد، آرتروز، مشکلات قلبی، بی خوابی و غیره شکایت دارند، ورزش یوگا را توصیه می کنند. در این مطلب شما را با ورزشی معجزه گر که به درمان بیماری های مزمن کمک زیادی می کند بیشتر آشنا می کنیم.

 

√ یوگا باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شود
قلب جایی برای عشق ورزیدن به هستی است، نه جای ناخوشی و بیماری! یوگا ورزشی است که با تکیه بر تنفس های آرام، عمیق و با تمرکز سلامت قلب را ارتقا می دهد.

√ یوگا برای کاهش فشارخون بالا مفید است
متاسفانه فشار خون بالا عاملی برای سکته قلبی و مغزی است. خبر خوب برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند و یا سابقه ی خانوادگی این مشکل را دارند، این است که یوگا به خوبی از عهده ی کنترل فشارخون بر می آید.
√ یوگا راهی برای کاهش استرس و اضطراب
در عصر ماشینی و پرشتاب ما، هیچ کس از استرس در امان نیست. اختلالات اضطرابی و مربوط به استرس های روزمره روی سیستم عصبی پاراسمپاتیک تاثیر می گذارند و انجام ورزشی مانند یوگا باعث تسکین این سیستم می شود.

√ یوگا و مقابله با سرطان
نتایج پژوهشی که در مرکز پزشکی یوگای دانشگاه ماریلند انجام شده است نشان می دهد که این ورزش می تواند به عنوان یک درمان کمکی برای قربانیان سرطان به کار گرفته شود.
محققان این دانشگاه روی گروهی از خانم های مبتلا به سرطان سینه بررسی هایی انجام دادند. نتایج بررسی ها نشان داد بیمارانی که به طور مرتب یوگا کار می کنند، در مقایسه با بیمارانی که این ورزش را انجام نمی دهند، کمتر از افسردگی و اضطراب رنج می برند. به عقیده ی محققان یوگا همچنین باعث کاهش عوارض منفی شیمی درمانی می شود.

√ یوگا برای کاهش کمردرد
این روزها کمردرد تبدیل به یک مشکل رایج و مزمن بخصوص در بین افراد مسن شده است. خوشبختانه برای مقابله با این مشکل نیز می توان به یوگا اعتماد کرد. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۴ به چاپ رسیده است نشان می دهد این ورزش باعث تسکین کمر درد می شود.

√ یوگا به درمان بی خوابی کمک می کند
اگر دچار بی خوابی و بدخوابی هستید، به سراغ یوگا بروید. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۴ توسط مرکز ملی سلامت فرانسه به چاپ رسیده است نشان می دهد که یوگا به درمان اینسومنیا یا همان بیخوابی کمک زیادی می کند.

√ یوگا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود
اگر با وزیدن اولین باد پاییزی دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا می شوید، باید به فکر تقویت سیستم ایمنی بدن تان باشید. یکی از روش های مجهز کردن سربازان بدن انجام ورزش یوگا است. نتایج پژوهشی که در موسسه ی ملی سلامت فرانسه انجام شده است نشان می دهد که انجام منظم ورزش یوگا باعث کاهش ترشح کورتیزول (هورمون استرس) می شود. این هورمون باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و شما را در معرض بیماری های رایج فصل سرما قرار می دهد. توصیه می کنیم هر چه زودتر در یک باشگاه ورزشی مناسب ثبت نام کرده و هر هفته حداقل یک تا دو جلسه یوگا کار کنید تا به مرور اثرات مثبت آن را روی بدن تان ببینید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*