خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » فواید درمانی انواع شمع های رنگی
فواید درمانی انواع شمع های رنگی

فواید درمانی انواع شمع های رنگی

شمعها سمبل جشنها، عزاداریها، آرامش و معنویت هستند. اگر انرژی شمعها با انرژی افکار و آرزوهای شما آمیخته شود، می‌تواند تأثیر شگرفی بر زندگی شما بگذارد و به شما کمک کند ذهن، جسم و روح سالمی داشته باشید.انرژی ای که شعله شمع منتشر می‌کند، نقطه کانونی خوبی برای تفکر و تعمق است.

در ادامه فهرستی از رنگ شمعها و فواید درمانی آنها آمده است. توصیه می‌شود برای خاموش کردن شمع از وسیله شمع خاموش کن استفاده کنید زیرا هنگامی که با دمیدن شمع را خاموش می‌کنید انرژی شما با انرژی شعله شمع تعارض پیدا می‌کند.

 

رنگ سفید

نماینده تمام رنگهاست. رنگ سفید بیانگر پاکی و خلوص است. این رنگ آرامش بخش است و معنویات را تقویت می‌کند. دود حاصل از شمع سفید انرژیهای منفی را پاک می‌کند. هنگامی که شمع خاموش شود، تمام انرژیهای منفی از بین رفته اند.

رنگ سیاه

قدرتمندترین رنگ است. این رنگ، انرژیهای منفی را جذب و مختل می‌کند. شمع سیاه آرامشبخش است و از آن برای تفکر و تعمق استفاده می‌شود.اگر شمع سیاه در کنار شمع سفید بسوزد قدرت بیشتری پیدا می‌کند. فقط توجه داشته باشید که استفاده زیاد از  شمع سیاه می‌تواند باعث افسردگی شود. شما می‌توانید با استفاده از شمع زرد در کنار شمع سیاه، این حالت را خنثی کنید.

رنگ قرمز

باعث ایجاد قدرت، عشق، اشتیاق و علاقه شدید و تقویت تمایلات جنسی می‌شود. شمع قرمز شفا بخش است، روح و روان را تقویت می‌کند و به موفقیت و دستیابی به آرزوها کمک می‌کند و بر چاکرای ریشه یا پایه ستون فقرات تأثیر می‌گذارد. به طوری که روی کم خونی و فقر غذایی اثر خوبی دارد و ارتعاشات تقویت کننده و درمان کننده دارد.

رنگ زرد

باعث افزایش ارتباطات و مراودات و تقویت تفکر و یادگیری می‌شود. شمع زرد قدرت شفابخشی دارد، حافظه را بهبود می‌بخشد، باعث تحریک ذهن می‌شود،شادی را افزایش می‌دهد و انرژیهای منفی را دور می‌ریزد و بر چاکرای شبکه عصبی زیر معده تأثیر می‌گذارد. رنگ زرد تأثیر مثبتی روی کبد، طحال، کیسه صفرا و اعصاب دارد و قدرت درمانی برای بیماری مرض قند و یبوست دارد و کنترل کننده چاقی است.

رنگ سبز

شفابخش است، باعث رشد، جذب پول و خوشبختی می‌شود و آرامشبخش است. شمع سبز بر چاکرای قلب تأثیر می‌گذارد. که مربوط به احساس عشق و ارتباط با دیگران است و بر قلب، قفسه سینه، ششها و گردش خون تأثیر بسیار خوبی دارد.

رنگ نارنجی

نمایانگر دوستی، موفقیت، اشتیاق، جاذبه، سرزندگی و خلاقیت است. شمع نارنجی اعصاب را تسکین می‌دهد. باعث بهبود معاملات کاری می‌شود. این رنگ بر چاکرای خاجی تأثیر خوبی دارد، به این ترتیب که قدرت ارتباطی، دفع خشم و کنترل بر خویشتن را متعادل می‌کند و مسائل مربوط به هضم غذا و گردش خون را منظم می‌سازد.

رنگ آبی

نشانه‌ی بخشش، شفا(مخصوصاً در کودکان)، تفکر، آرامش و تمرکز است. رنگ آبی مشکلات روحی را بهبود می‌بخشد. این رنگ مربوط به چاکرای گلو یا حلق است و روی بیماریهای گرفتگی گلو و ناراحتیهای عصبی تأثیر مثبت دارد.

رنگ بنفش

انرژیهای منفی را از بین می‌برد، بر مشکلات و موانع غلبه می‌کند، هوشیاری ذهن را افزایش می‌دهد و به ارتباط با معنویات کمک می‌کند.

رنگ صورتی

بیانگر عشق، مهربانی، شادی، لذت جنسی، جذب معشوق و بخشش و گذشت است.

رنگ قهوه‌ای

شگون بد را از بین می‌برد، موجب موفقیت مالی می‌شود و بیشتر با جهان مادی در ارتباط است.

 

 

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*