خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » دوره های آموزشی یوگا(مبتدی تا پیشرفته)
دوره های آموزشی یوگا(مبتدی تا پیشرفته)

دوره های آموزشی یوگا(مبتدی تا پیشرفته)

دوره ی مبتدی

 دراین دوره همانطور که از نامش پیداست شروع آموزش یوگاست و در دو ترم دسته بندی شده است و شامل حرکات پایه مثل نحوه  درست نشستن ودرست ایستادن و آساناهای ساده تر یوگا که شامل هر سه سری حرکات ایستاده ، نشسته و خوابیده است می باشد. پس از پایان ترم مبتدی ، هنرجو با اصول یوگا و حرکات پایه ای آن آشنا شده و هم از لحاظ ذهنی و هم بدنی آماده خواهد بود که در ترم متوسطه با حرکات کاملتر و کمی پیچیده تر آشنا شود . در ضمن در این ترم پرتوجو با اصول شاواسانا یا ریلکس آشنا خواهد شد و یاد خواهد گرفت که چطور ذهن و بدنش را برای انجام حرکات یوگا آماده کند یا در منزل چطور به آرام بخشی برسد.

دوره متوسطه

در این مرحله که شامل ۵ ترم می باشد هنرجو آساناهای پیچیده تر را فرا می گیرد.علاوه بر آن در این مرحله سری تمرینات ۱۲ مرحله ای سلام بر خورشید و تنفسها در یوگا و حرکات چشم آموزش داده می شود و در پایان مرحله متوسطه هنرجو  یک پله بالاتر رفته و آماده فراگیری حرکات معکوس و پیچیده تر مرحله پیشرفته خواهد بود

دوره پیشرفته

در این مرحله هنرجو بدنش آماده است که حرکات معکوس و پیشرفته یوگا را فرا بگیرد که بالطبع این حرکات دارای فواید بسیار خواهد بود. به عنوان مثال حرکات معکوس که باعث شادابی و نشاط و تقویت مو می شود. همینطور در این مرحله مودراها و بانداها و نکات تخصصی تر یوگا آموزش داده می شود. در پایان هنرجو علاوه بر این که از لحاظ بدنی و ذهنی پیشرفت کرده است با تاثیرگیری از آموزه های اخلاقی یوگا دارای متانت و حس همیاری بیشتر خواهد بود. 

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*