خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » ۳ دلیل کم نشدن وزن شما در رژیم های غذایی
۳ دلیل کم نشدن وزن شما در رژیم های غذایی

۳ دلیل کم نشدن وزن شما در رژیم های غذایی

آیا شما رژیم می‌گیرید و وزن کم نمی‌کنید؟ به احتمال زیاد شما گرفتار برخی اشکالات رایج در رژیم‌های غذایی هستید.کارشناسان می‌گویند واقعیت این است که حتی وقتی شما رژیم می‌گیرید، شاید کالری بیشتری را نسبت به آن‌چه فکر می‌کنید بخورید. گاهی بین آن‌چه که ما می‌دانیم باید برای کاهش وزن انجام دهیم و آن‌چه که واقعاً در هنگام تلاش برای رژیم انجام می‌دهیم ارتباطی وجود ندارد. برای تازه کارها، فکر کردن در مورد رژیم گرفتن را متوقف کنید، در عوض روی ترک عادت‌های بد روزانه‌ای تمرکز کنید که باعث افزایش وزن می‌شوند.

 

اشتباه رژیمی شماره ۱ : صرف نظرکردن از وعده‌های غذایی

تحقیقات نشان می‌دهند افرادی‌که صبحانه نمی‌خورند، بیشتر از افرادی‌که صبحانه بخورند وزن دارند. درک غلطی در این مورد وجود دارد که صرف نظر کردن از صبحانه یا هر وعده‌ی غذایی باعث می‌شود کمتر کالری جذب کنیم، ولی واقعیت این است که بیشتر مردمی که کمتر از ۳ وعده غذا در روز می‌خورند، در انتهای روز با خوردن کالری بیشتری روز را تمام می‌کنند. برای خوردن ۳ وعده غذا در روز تلاش کنید. همیشه روزتان را با یک صبحانه سالم شروع کنید ولی مراقب باشید که عاقلانه انتخاب کنید.
دکتر جوآن لیچن مشاور تغذیه و نویسنده‌ی داینینگ لین می‌گوید: «حتی یک کیک کوچک می‌تواند ۴۰۰ کالری و ۵ گرم چربی داشته باشد».
یک صبحانه سالم می‌تواند پروتئین و فیبر داشته باشد. یک تخم مرغ یک تکه نان تست گندم و نصف گریب فروت فقط ۲۵۰ کالری دارد و شما را تا شب سیر نگه می‌دارد.

 

اشتباه‌های رژیمی شماره ۲ : ظرف‌‌های بسیار بزرگ

ما در رستوران‌ها به ظرف‌‌های بزرگ عادت کرده‌ایم، پس وقتی در خانه هستیم هم همین مقدار سرو می‌کنیم و فکر می‌کنیم که این مقدار نرمال است.
کارشناس‌ها بعضی ترفندها را برای کمتر کردن دانگ‌ها توصیه می‌کنند:
▪ کمی از غذای خود را در بشقاب بگذارید بماند.
▪ از بشقاب‌ها و کاسه‌های کوچک‌تر استفاده کنید.
▪ بعضی اوقات، ظرف‌‌های خود را با وسایل اندازه‌گیری، اندازه بگیرید.

 

اشتباه‌های رژیمی شماره ۳ : بدون فکر خوردن

«فراموشی خوردن» این در حقیقت بردن دست به طرف دهان است بدون این‌که متوجه آن باشید این اتفاق معمولاً در مقابل تلویزیون و یا هنگام مطالعه کتاب در حالت‌ها و ساعت‌های خوشحالی و وقتی که شما باقی مانده‌ی غذای بچه‌ها را می‌خورید، اتفاق می‌افتد.
گید من می‌گوید: «در برابر وسوسه‌ی غذا خوردن ایستادگی کنید، به جای فکر کردن به غذای هدر شده به اندازه کمرتان فکر کنید.»
کالری‌های در ظرف‌های کوچک میان وعده‌های مورد علاقه‌تان بررسی کنید و ببینید که وقتی این میان وعده‌ها چند برابر می‌شوند مصرف کالری با چه سرعتی افزایش پیدا کند.
▪ پیراشکی با مغز وانیلی، ۱۵۰ کالری
▪ ۱۲ بادام زمینی، ۱۲۵ کالری
▪ ۳۰گرم سیب‌زمینی خلالی سرخ کرده، ۸۸ کالری
▪ ۱,۵ کیک صبحانه ، ۱۰۰ کالری
▪ ۳ عدد شیرینی، ۱۶۰ کالری
▪ ۱۵ چیپس ترتسلا، ۱۴۲ کالری
▪ ۲۰ چیپس سیب زمینی، ۱۶۲ کالری

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*