خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » آیا قبل از شروع یوگا باید توانایی‌های خاصی داشته باشیم؟
آیا قبل از شروع یوگا باید توانایی‌های خاصی داشته باشیم؟

آیا قبل از شروع یوگا باید توانایی‌های خاصی داشته باشیم؟

احتمالا درمورد فواید شگفت‌انگیز یوگا چیزهای زیادی شنیده‌اید؛ چیزهایی مانند اینکه یوگا فشار خون را پایین می‌آورد، در کاهش وزن مؤثر است، استرس را کاهش می‌دهد، سوخت و ساز بدن را منظم می‌کند، انعطاف‌پذیری بدن را افزایش می‌دهد، خواب را بهتر می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، ذهن را آرام می‌کند و برای بهبود آسیب‌دیدگی و رسیدن به آرامش درونی مفید است. امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای داشتن زندگی شادتر، سالم‌تر و رضایت‌بخش‌تر به یوگا روی آورده‌اند.در ادامه توضیح مختصری از شروع کلاس های یوگا به شما ارائه می‌دهیم تا با آگاهی و آرامش بیشتری یادگیری یوگا را شروع کنید و استرس و نگرانی کمتری داشته باشید.

برای شروع یوگا نباید هیچ شرایط و الزامات خاصی داشته باشیم و هدفی نهایی نیز وجود ندارد. هرگز نمی‌توانیم بگوییم که برای شروع یوگا «به‌اندازه کافی» خوب نیستیم یا «به‌اندازه کافی» در یوگا پیشرفت کرده‌ایم.

یوگا همواره در حال تکامل و پیشرفت است و در هر شرایطی که باشید برای شما مناسب است. بعضی از حرکات یوگا برایتان راحت هستند و بعضی نیز چالش‌برانگیز و سخت هستند. شاید به‌راحتی بتوانید انگشتان پای خود را لمس کنید، ولی در تنفس عمیق مشکل داشته باشید. شاید شاگردی که کنار شما در کلاس یوگا نشسته است، بتواند روزها با آرامش و لذت در سکوت بنشیند، ولی عضلات همسترینگ او به‌شدت آسیب دیده باشند.

هیچ سلسله‌مراتب یا چیزی به نام «مهارت کامل در یوگا» وجود ندارد و برای تسلط‌ پیداکردن در حرکت‌های یوگا نیز جایزه‌ای دریافت نخواهید کرد. یوگا یعنی دقیقا با همان چیزی که دارید، کار کنید. در واقع جنبه‌هایی از تمرین‌های یوگا که برایتان مشکل هستند، بهترین معلم شما هستند و نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی شما نیستند. بنابراین بهتر است که دیگر وقت خود را هدر ندهید و هم‌اکنون یوگا را شروع کنید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*