خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » طرز استفاده از قوری نتی
طرز استفاده از قوری نتی

طرز استفاده از قوری نتی

قوری نتی وسیله ای ساده اما کارآمد است که با آن می‌توان سیستم تنفسی و سینوس‌ها را به خوبی شستشو داد.

یکی از مهمترین مجاری بدن انسان، مجاری تنفسی می‌باشد که معمولا بر اثر عواملی همچون: آلودگی هوا، تغییرات دمایی و عوامل داخلی دچار گرفتگی می‌شود و این گرفتگی ها از تنفس درست جلوگیری می‌کنند و مانع رسیدن اکسیژن کافی به مغز می‌شوند.

در یوگا برای بهبود این امر، استفاده از وسیله ای به نام “Neti Pot” یا “قوری نتی” بسیار توصیه می‌شود.

طرز استفاده :
برای استفاده صحیح از قوری نتی پس از ایستادن صحیح از لگن ۹۰ درجه به سمت جلو خم شوید سر را به سمت راست بچرخانید و قوری را با دست راست گرفته روی سوراخ بینی راست قرار داده و کم کم بگذارید تا آب و نمک از مجرای بینی سمت راست داخل شده و از مجرای بینی سمت چپ خارج شود می توانید به اندازه نصف قوری و یا یک قوری کامل استفاده کنید. سپس به سمت چپ صورت را برمی گردانیم و باقی آب و نمک را از سوراخ بینی سمت چپ ریخته تا از سوراخ بینی سمت راست خارج شود در پایان قسمت مهم استفاده از قوری نتی خارج کردن آب و نمک باقی مانده در مجرای بینی می باشد. برای این کار ابتدا سرا رها کرده سوراخ بینی سمت راست را گرفته و چند بار آب را با فشار نفس از بینی سمت چپ خارج میکنیم سپس پس برای سوراخ بینی مخالف این کار را انجام می دهیم و بعد با هر دو مجرای بینی و با سر آویخته با فشار نفس آب باقی مانده را خارج می‌کنیم. بعد از انجام این حرکت سر را بالا و پایین می بریم و یکی یکی سوراخ های بینی را گرفته با فشار نفس آب را از سوراخ ها خارج می کنیم و در نهایت با هر دو سوراخ بینی این حرکت را تکرار می کنیم.
توجه کنید که باقی ماندن آب و نمک در مجرای بینی خود می تواند عامل عفونت باشد پس حتما پس از انجام پاکسازی با قوری نتی آب باقی مانده را از مجراهای بینی خود خارج کنید در نهایت پس از شستشو در حالت کودک یا سجده کمی استراحت کنید.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*