خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ۲- با تمرینات یوگا لگن خاصره را آزاد و رها کنید
۲- با تمرینات یوگا لگن خاصره را آزاد و رها کنید

۲- با تمرینات یوگا لگن خاصره را آزاد و رها کنید

هنگامی که نمی توانید ” لگن را تراز ” ، کنید ، چه راهکارهای دیگری می توان ارائه داد .

Amber Burke,18 May ,2015
image
شاواسانا( وضعیت جسد )
image
دراز بکشید . دقت کنید که آیا یک سمت لگن ، روی زمین سنگین تر از طرف دیگر احساس می شود ؟ آیا می توانید تجسم کنید از هر دو طرف لگن به طور یکسان به سمت زمین ریشه می دهید ؟ آیا استخوان جلویی لگن ، بالاتر از دیگری است ؟ آیا می توانید آنها را هم سطح و همراستا کنید ؟
(سوپتا پادانگوشت آسانا (وضعیت گرفتن انگشت شصت پا به طرف سقف در حالت درازکشیده به پشت )
image
با استفاده از طناب ( کمربند ) یا دست ، پای راست را بگیرید و به سمت سقف بالا ببرید . پای چپ را روی زمین به طور مستقیم صاف کنید . پای چپ را چون پای “عقب” در نظر بگیرید و سمت چپ لگن را به زمین فشار دهید ، کج شدن به جلوی طرف چپ لگن با طویل شدن سمت چپ استخوان پوبیس به طرف زانوی چپ رخ می دهد و با نزدیک کردن استخوان بالای ران چپ به زمین ، ران روی زمین قرار می گیرد . جای پاها را عوض کنید .
“راه رفتن با کپل”
در انتهای تشک یوگا بنشینید ، پاها را مقابل خود صاف کنید ، استخوان نشیمنگاه خود را مانند پاهای خود به کار بگیرید و با آن به طرف جلوی تشک راه بروید و بعد به عقب تشک برگردید ، یک سمت لگن را به سمت جلو و بالا حرکت دهید در حالی که طرف دیگر را به زمین نزدیک می کنید و سپس جای آنها را عوض کنید .
طبق نظر تورزی ، این حرکت ، عدم تعادل ها و “نقاط سایه” در پاها و ساق ها ی نابرابر را برطرف می کند ، اهرم های کوچکتری برای بیدارسازی عضلات اصلی به کار می گیرد . “معمولا روند جبرانی با روند تسهیل کننده اصلی تداخل نمی کند و شما این فرصت را دارید که احساس کنید یک بخش از لگن از بخش دیگر جدا است . اگر روان و آهسته حرکت کنید و هدف شما ، طویل کردن ستون فقرات باشد ، عضلات مرکزی مهمی را در لگن و شکم تان بیدار می کنید . ”
از وضعیت چمباتمه یوگی روی یک آجر
تا خم به پهلو در وضعیت چمباتمه
image
image
روی یک آجر یوگا بنشینید ، انگشتان شصت و زانوها به سمت بیرون و دور از یکدیگر باشند ، آیا می توانید هر دو سمت استخوان نشیمنگاه را به طور یکسان روی آجر قرار دهید ؟ سپس ، با نوک انگشتان دست راست به سمت راست قدم بزنید و بازوی راست را در سمت داخل زانو قرار دهید و بازوی چپ تان را به سمت سقف بالا ببرید . پای راست را به جای پایی که به جلو گام برمی دارد در نظر بگیرید و پای چپ را به جای پای عقب تصور کنید . قویا با استخوان سمت چپ لگن به داخل آجر ریشه دهید و سمت راست لگن را با کج شدن به عقب ، بالا ببرید . در حالی که نوک انگشتان دست راست را بالا می برید ، بازوی راست داخل زانوی راست باشد و بازوی چپ را به سمت سقف بالا ببرید . پای راست را همچون پایی که به جلو گام برمی دارد و پای چپ را چون پای عقب در نظر بگیرید . با قدرت با استخوان های طرف چپ لگن به روی آجر فشار دهید و طرف راست لگن را با کج شدن به سمت عقب ، بالا ببرید ، در عین حال ، جلوی لگن راست را به سمت ناف و استخوان نشیمنگاه راست را به طرف زانوی راست حرکت دهید . همین وضعیت را برای طرف دیگر تکرار کنید .

مترجم:لادن خضری
ویراستار: فروزنده شاملو

http://yogainternational

از سری مقالات سایت یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*