خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » چاکرا ی کف پا
چاکرا ی کف پا

چاکرا ی کف پا

تمرین کنید

“اتصال خود با زمین را از طریق کف پا حس کنید”

📌 در فصل تابستان این تمرین را در طبیعت مثل چمن,شن و… اما در فصل سرما در اتاق روی یک فرش ضخیم انجام دهید.

📌مهم است که این تمرین بدون کفش و جوراب انجام شود.

📌کف پای خود را با یک ماساژ کوتاه گرم کرده و بعد تمرین را انجام دهید.

📌راست بایستید,پاها به اندازه عرض شانه با یکدیگر فاصله داشته باشند و نوک انگشتان به سمت روبه رو باشد.

📌حال توجه و آگاهی کامل خود را به کف پاهایتان معطوف کنید و ارتباط خود را با زمین احساس کنید.

📌از این حالتی که در آن قرار گرفته اید لذت کافی را ببرید و تمام ماهیچه های خود را شل و رها سازید و خود را در حالتی آرام و ریلکس قرار دهید و چشم ها را ببندید.

📌در ذهن تصویری از چاکرای کف پای خود ساخته و تصور کنید که نوری به رنگ قرمز تیره از کف پاهایتان به زمین می تابد و تشعشع می دهد.

📌دم و بازدم را شروع کنید به نحوی که در هر بازدم انرژی خود را با رنگ قرمز تیره به زمین می دهید و با دم همان انرژی را چندین برابر از زمین دریافت می کنید.

📌از این تبادل انرژی بین کف پای خود با زمین لذت ببرید و عمیقا به دم و بازدم خود ادامه دهید و در آن حضور و آگاهی کامل داشته باشید.

📌 در نهایت این انرژی را ه از زمین دریافت می کنید به ساق پاها و سپس ران ها انتقال داده ,به چاکرا اول برسانید.

📌سرانجام این تمرین را به این صورت پایان بدهید که آرام روی زمین به پشت دراز بکشید و مدتی کوتاه به تأثیرات این تبادل انرژی در کل بدن توجه کرده و آن را احساس کنید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*