خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » هاتا یوگا برای التهاب کف پا
هاتا یوگا برای التهاب کف پا

هاتا یوگا برای التهاب کف پا

پیری بدن اغلب با ارائه یک سری درد و اختلالات فیزیکی به ما خیانت می‌کند و مانع شرکت کردن ما در رقابت‌های ورزشی می‌شود، این در حالی است که ما قدر این فعالیت‌های ورزشی را نمی‌دانیم. فعال بودن از نظر فیزیکی برای سلامتی و تندرستی ضروری است، بنابراین پیدا کردن راهی برای برطرف کردن موانع در مسیر سلامتی بسیار مهم است. یوگا فعالیتی است که می‌تواند با تقویت نقاط مختلف بدن به کاهش درد در شرایط خاص کمک کند تا از ایجاد بیماری جلوگیری شود. بنابراین، ما باید ترس از اشتباه کردن را کنار بگذاریم، به آرامی و با احتیاط حرکت کنیم و نخستین اقدام مثبت را انجام دهیم.
التهاب کف پا یکی از آن شرایط دردناکی است که در نگاه اول ممکن است ما را متقاعد کند که تمرین یوگا بی‌فایده است. کف پا دارای یک رباط متراکم و سخت می‌باشد که استخوان پاشنه پا را به انگشتان پا متصل می‌کند. این رباط غالبا در اثر دویدن بیش از حد، استفاده از کفش نامناسب و یا حتی چاقی، ملتهب و یا شکسته می‌شود. این موارد سبب درد شدید بویژه در صبح می‌شود. بسیاری از حرکات و تمرینات یوگا می‌تواند به آرامی باعث کشش و ماساژ کف پا بشود و به جلوگیری از شرایط دردناک کمک ‌کند و نیز باعث کاهش علائم در افرادی می‌شود که از التهاب کف پا رنج می‌برند. شما می‌توانید هر صبح با انجام دادن یک سیکل کوتاه از حرکات بشرح زیر به آرامش برسید:
۱- از وضعیت آذرخش شروع کنید، آسانایی که در آن پاشنه‌های خود را بهم فشار می‌دهید و به مدت ۲ دقیقه روی آن می‌نشینید. انگشتان پا باید به سمت داخل خم شوند بطوریکه گودی کف پا زمین را لمس کند. این آسانا برای رها شدن از درد قوس پا موثر است.
image
۲- به وضعیت قهرمان بروید، که در آن شما هنوز روی پاشنه‌ها نشسته‌اید، اما آنها را از هم جدا کنید. قرار دادن یک حوله در زیر ساق پا برای بهبود این حرکت بسیار موثر خواهد بود. مطمئن شوید که کف پاهایتان به سمت عقب رو به دیوار قرار دارد. توجه داشته باشید که پاهای خود را یک سمت قرار ندهید.
image
۳- به وضعیت سگ سر پایین بروید و سنگینی خود را هربار به آرامی روی یکی از پاهای خود بیاندازید. هر تنوع وضعیت سگ برای کشش عضله ساق پا و عضلات عقب ران پا مفید می‌باشد، اما با بلند کردن یک پاشنه یا هر دو پاشنه، ما می‌توانیم کف پا را کشش بدهیم.
image
۴- از اینجا، به آرامی حرکت خم به جلو و حرکت جنگجو را انجام دهید، مراقب باشید که هر دو پا را صاف و مستقیم نگه دارید و به آنها یک کشش خوب بدهید.
image
۵- در انتها به وضعیت قله بروید و انگشتان پای خود را بلند کنید که به سمت بالا قرار بگیرد.
image
علاوه بر این ممکن است شما بخواهید گاهی بصورت چهار زانو بنشینید و در همان زمان با دست راست، پای چپ و با دست چپ، پای راست را بگیرید و انگشتان پا را توسط انگشتان دست بکشید. حدود یک دقیقه در این حرکت بمانید و سپس رها کنید. علاوه بر این، تلاش کنید در وضعیت قله قرار بگیرید و یک توپ تنیس را زیر پاهای خود از پاشنه تا سر انگشتان قرار دهید. در صورتیکه مشکلی در رباطهای کف پا دارید بسیار موثر خواهد بود که تمرینات یوگا را بطور منظم در برنامه روزانه خود قرار دهید. قرار دادن فقط چند دقیقه در روز برای این حرکات ساده، پا و انگشتان پای شما را سلامت نگه می‌دارد.

باهوان کومار
مترجم : مینا فضلی
ویراستار: فروزنده شاملو
منبع : سایت موسسه یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*