خانه » مقاله ها » تغذیه » صبحانه سالم برای بچه مدرسه ای ها
صبحانه سالم برای بچه مدرسه ای ها

صبحانه سالم برای بچه مدرسه ای ها

 

تهیه یک صبحانه سالم و خوشمزه که مواد غذایی لازم را به بدن ما برساند بهترین کاری است که در جهت مثبت پیش رفتن یک روز کامل انجام داد. اهمیت صبحانه به چه خاطر است؟ این وعده غذایی وعده‌ای است که آغاز روز کودک شما را در مدرسه تامین می‌کند.

 

کودک شما وقتی از خواب بیدار می‌شود مغز و بدن او نیاز به سوخت دارد تا بتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. تحقیقات نشان داده کودکانی که صبحانه میل می کنند عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. اما کدام مواد غذایی برای این وعده غذایی مناسب هستند؟ بهترین گزینه برای صبحانه مواد غذایی هستند که شامل پروتئین و فیبر باشند. مواد غذایی که دارای شکر زیاد هستند مناسب نیستند.

بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر یک صبحانه عالی است که به صورت‌ها مختلف می‌توانید آن را سرو کنید. یکی از راه‌هایی که جدیدا برای سرو آن پیدا کردیم این است که آن را در فر قرار دهید. کمی بلغور جو دو سر را به همراه ۲ لیوان آب درون یک کاسه بریزید و آن را درون مایکروفر قرار دهید تا بپزد. بعد از اینکه آن را خارج کردید می‌توانید کمی کره و مغزهای مختلف مانند بادام و گردو به آن اضافه کنید. حتی می توانید آن را به همراه میوه های مختلف سرو کنید.

 

کاپ کیک

کاپ کیک‌ها را هر زمانی که بخواهید می توانید استفاده کنید. هنگامی که وقت کافی برای تهیه صبحانه ندارید می توانید یک کاپ کیک را به همراه چایی یا قهوه که کافئین دارند برای کودک خود آماده کنید.

 

تست

با کمک نان تست می‌توانید بی‌نهایت صبحانه متنوع تهیه کنید و کودکتان از خوردن آن لذت ببرد. تستان را می توانید به همراه پنیر و گردو، کره بادام زمینی و سیب، مربا و کره، موز و شکلات صبحانه، تخم مرغ و بیکن، تخم مرغ پخته شده با گوجه و هزاران نوع دیگر تهیه کنید و برای کودکتان سرو کنید. حتی از تست‌های مختلف می توانید به عنوان میان وعده برای کودکتان استفاده کنید و به عنوان تغذیه با خود به مدرسه ببرد. نان تست همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای یک صبحانه سالم برای مدرسه ای ها است.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*